onsdag 17 november 2010

Bright Star

Bright Star (2009) 119 min - biografi, Drama, Romance - 6 November 2009 (UK)




Filmen handlar om den romantiska poeten John Keats (f.1795 - d.1821) och hans treåriga kärleksrelation med Fanny Brawne. John Keats spelas av Ben Whishaw och Fanny Brawne av Abbie Cornich.

Det är en mycket starkt känslomässig film, mycket kärlek och smärta men ändå helt underbar...Själv är jag inte så förtjust i just den genren men den här filmen känns ändå verklighetsnära på många sätt. Det gillar jag och att den handlar om personer från det verkliga livet.

Jag tycker att skådespelarna är bra speciellt gör Ben Whishaw sig bra som John Keats...

Jag ger den här filmen en 5 av 5.

Regissör: Jane Campion
Författare: Jane Campion, Jane Campion (manuskript)
Skådespelare: Abbie Cornish, Ben Whishaw och Paul Schneider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar