söndag 7 augusti 2011

Babel

Babel (2006) 143 min - Drama - 10 November 2006 (USA)






En film om hur svårt det är att kommunicera med varandra, hur lätt det är att saker och ting missuppfattas och om hur vi alla människor påverkar varandra på något sätt trots att vi inte har en direkt koppling till varandra i vårt vardagsliv. Det den ena gör påverkar någon annan på ett helt annat ställe. I den här filmen är olika länder inblandade och den visar hur enkelt det kan uppstå krig mellan olika länder på grund av missförstånd.

Det känns inte som om jag kan skriva så mycket mer om denna film, den är märklig på sitt sätt men otroligt bra upplagd och skådespelarprestationerna är också hyfsade. Filmen får en att tänka till hoppas jag.

Jag ger den en 4 på grund av, som jag tycker, dess budskap. Det viktigaste av allt är relationen mellan människor och att vi lär oss förstå varandra i stället för att skada varandra.



Regissör: Alejandro González Iñárritu
Writers: Guillermo Arriaga (idé)
Skådespelare: Brad Pitt, Cate Blanchett och Gael García Bernal




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar