lördag 24 september 2011

Mamma Mia!

Mamma Mia! (2008), 108 min - Komedi, Musikal, Romantik  - 11 Juli 2008 (Sverige)




Filmen utspelar sig på en Grekisk ö och bygger på ABBAS låtar...En ung tjej, Sophie (spelas av Amanda Seyfried) ska gifta sig med sitt livs kärlek. Till bröllopet har hon i hemlighet bjudit in tre män som alla kan vara hennes pappa. Hennes mamma, Donna (spelas av Meryl Streep), vet ingenting om detta. 

Jag har sett den här filmen en gång förut och jag fick ungefär samma upplevelse då som nu. Att jag tycker att filmen tar sig ju längre jag tittar på den. Jag gillar Pierce Brosnan och hans sång och jag gillar också Meryl Streep, som jag tycker är en väldigt duktig skådespelerska. Jag är i vanliga fall inte så förtjust i musikaler men den här är helt ok. Roligt dessutom att kolla på filmen tillsammans med min yngsta dotter...

Filmen får en 3 av 5 möjliga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar