lördag 15 oktober 2011

Tell no one

Från 2006,  24 August 2007 (Sverige)
Ne le dis à personne (original title), Frankrike, 131min - Kriminal, Drama, Mystery 




Filmen börjar med en scen där en liten fest pågår, människor är glada och har det trevligt. Så går handlingen över till att visa ett par som badar en sen kväll vid en sjö någonstans långt från bebyggelse...

Utifrån denna scen börjar så det som hela filmen sedan kommer att handla om. En man, Alexandre Beck, fortfarande efter åtta år, sörjande sin döda hustru Margot, som blev dödad av någon där på stranden. 

Det hela utvecklas till en invecklad och komplicerad intrig, som har en hel del överraskningar till oss tittare.

Det första jag tänkte på när jag började se den här filmen var att filmmusiken var helt underbar. Sedan när jag kom lite längre in i filmen så ökade spänningen mer och mer, vilket jag uppskattar. Duktiga skådespelare och bra handling tillkommer vilket gör att filmen verkligen ger en känsla utöver det vanliga när jag kollar på filmen.

Den här filmen får nog en femma av mig, jag kan inte komma på något som jag saknar i den här filmen. Den har spänning, romantik, bra intrig och handling och bra skådespelare. Om det skulle var något jag saknar så är det väl humor i så fall...men man kanske inte kan få allt här i världen på en och samma gång?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar