lördag 4 februari 2012

Kill List

Kill list (2011) 95 min - Kriminal, Skräck, Thriller - 2 September 2011 (Irland)




Filmen handlar om Jay och hans familj, vilka består av hans hustru Shel och deras son Sam. Till synes en helt vanlig familj i början av filmen om än med våldsamma gräl som tär på deras förhållande. Grälen beror till stor del på att Jay har gått arbetslös i nästan ett år och att de därför har dåligt med pengar.

Familjen bjuder Jays kompis Gal och hans nya tjej på middag, en middag med gräl och glada skratt om vartannat. Gal vill ha med Jay på ett nytt uppdrag där de får bra betalt och Jay kan inte motstå hans erbjudande trots att deras senaste uppdrag gick snett.

Vad som verkar  vara ett enkelt uppdrag blir mer och mer komplicerat speciellt som Jays sadistiska sida får fritt utlopp ju längre tiden går.  

Jag må då säga att detta är inte min typ av film, såg inte att det var en skräckis också, inte bara thriller när jag valde den. Men jag såg färdigt på den när jag ändå börjat se den. Filmen börjar väl helt ok men den blir helt enkelt för mycket ju längre in i filmen man kommer för att inte prata om slutet. 

På grund av att filmen inte hör till den genrer som jag gillar så får den bara en 1:a av mig och jag kan inte se något som skulle göra att den kan få högre poäng ens. Ska jag säga något gott om filmen så är det väl att det såg ut att finnas någon form av kärlek mellan Jay och hans familj samt i relationen med deras vän Gal. Tyvärr är allt annat så absurt så att allt bara blir konstlat och meningslöst.


Regissör: Ben Wheatley
Manusförfattare: Ben WheatleyAmy Jump
Skådespelare: Neil MaskellMyAnna Buring och Harry Simpson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar