söndag 20 april 2014

Stenbolaget - Marksten och natursten

Nu tänkte jag tillåta mig själv att drömma lite granna och vill gärna dela med mig lite av mina funderingar. Våren har ju äntligen kommit på riktigt hit till de norra delarna av Sverige så jag antar att fler än jag känner för att tillbringa mer och mer tid utomhus. Själv har jag en uteplats som jag skulle vilja ge en riktig ansiktslyftning men bor ju i hyresrätt så det blir en aning begränsat. Därför försöker jag skapa bilder av hur jag vill bo och leva inom en snar framtid, och då hägrar bilden av ett hus med en vacker uppfart och uteplats till några av dessa bilder.

Stenbolaget AB har många bra lösningar för detta ändamål som jag tycker passar in. De har massor av olika sorters stenar att välja mellan som man kan ha på marken. Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta igång och planera hur det ska se ut. De har stenar i granit, kalksten, marmor, sjösten och skiffer. Och vill man göra om inomhus har de även olika typer av stenar för väggar och golv.

Det som är bra med Stenbolaget AB är att de levererar marksten, stödmurar och natursten till hela landet samtidigt som att det gör det på ett så kostnads- och miljövänligt sätt som möjligt. Företaget har funnits sedan 2005 och har växt rejält de senaste åren och blivit marknadsledande inom området. De har sina butiker i Stockholm Arninge, Stockholm Barkaby, Stockholm Botkyrka och Stockholm Sköndal så bor man där kan man ju alltid titta in där och få lite mer vägledning och hjälp när man väljer. Själv fortsätter jag med att planera mitt drömhus här hemmifrån.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar