lördag 8 oktober 2011

Domestic Disturbance


Domestic Disturbance (2001)  89 min - Kriminalare, Mystery , Thriller, 1 Mars 2002 (Sverige)



Det blev en något äldre film denna gång:-)..

Filmen handlar om den 12-åriga killen Danny som bor med sin mamma och hennes nye man Rick. Efter skilsmässan med Dannys pappa Frank startar Theresa nu om med en ny man, tyvärr gillar Danny inte den här mannen och det uppstår konflikter av skilda slag.

Danny har däremot en bra relation till sin pappa och när saker och ting skär sig riktigt ordentligt mellan Danny och Rick så vill Danny bo med sin pappa i stället.

Nu låter det här som enbart en relationsfilm, men så är inte fallet, eftersom Rick inte riktigt har talat om sanningen om vem han är. Det är det som filmen egentligen handlar om och det är det som bygger upp spänningen i filmen.

Jag tycker att den här filmen var helt ok att titta på, jag kände av spänningen under en stor del av filmen. Samtidigt kan man väl säga att den är lite förutsägbar och även att vissa sekvenser i filmen går att ifrågasätta. Jag ifrågasätter även mammans roll i filmen, hon verkar ju lite väl dum och  godtrogen tycker jag och pappan får lite av en hjältegloria över sig...

Jag vet inte, men det känns som om jag sett flera filmer nu där mammorna, framför allt, verkar vara av de sämre karaktärerna. Hur kan det komma sig? Tillfälligheter? Eller är det så över lag i filmer? Ska hålla ett öga på det tror jag...

Filmen lyckas inte helt komma upp till en fyra på grund av ovanstående synpunkter. Jag tycker dock att skådespelarna är riktigt bra och det väger upp filmen något...



RegissörHarold Becker
Författare: Lewis Colick (berättelse), William S. Comanor (berättelse),SkådespelareJohn TravoltaNick LorenJames LashlyVince VaughnTeri PoloMatt O'Leary 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar