tisdag 10 januari 2012

Pokerspel


I dag tänkte jag skriva lite mer om onlinepoker även om jag inte kommit så mycket längre i mitt spelande. Ett steg i taget är väl vad som gäller för mig:-)...

http://www.pokerspel.org/ hittar man information och lönsamma erbjudanden om onlinepoker. Det är en intressant och lättanvänd sida med allt från "De populäraste pokerrummen på nätet" till "Pokersidor recensioner" och "Pokerbloggar". Ja, de tar upp det mesta som har med poker att göra, det är bara att klicka sig fram så hittar man det man söker.

Vad som är din bästa pokersajt beror förstås på vad det är du söker: Vill du spela turneringar eller cash games? Eller är det bonusen som lockar? Är det udda spelvarianter du söker du efter eller "multi table"-turneringar med stora prissummor? Det är bara att välja från en lista över de populäraste pokerrummen på nätet och vill du veta mer kan du fördjupa dig i recensioner om de olika pokerrummen. Fiffigt tycker jag!

Här finns också en pokeroddskalkylator och en beskrivning av regler och strategier samt en videoskola för poker. Sådant är viktigt för sådana som mig som nästan aldrig spelat onlinepoker.

Jag har kollat runt lite bland de olika pokerrummen och faktiskt kommit så långt att jag laddat ner ett mjukvaruprogram så jag kan börja med att spela gratis onlinepoker. Att spela gratis är ju ett bra alternativ om man vill lära sig grunderna utan att förlora pengar på sitt förmodligen "dåliga" spelande:-)...

Återkommer när något nytt händer i mitt pokerspelande...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar