fredag 13 november 2009

Time out

Time Out (2001), "L'emploi du temps" (original titel), 134 min - Drama - 5 April 2002 (UK)






Den här filmen handlar om en familj med tre barn. Fadern har blivit utan arbete sedan några månader tillbaka men har inte talat om det för resten av familjen.

Vi får följa den här mannens känslomässiga avståndsstagande under största delen av filmen och hur han låtsas arbeta trots att han inte gör det utan åker i väg på egna påhittade uppdrag.

Jag upplever den hör filmen som ganska seg. Trots mannens underliga beteende visar resten av familjen en otrolig förmåga till förlåtelse och till kärlek för den här mannen. själv tycker jag varken om filmen eller mannen.

Så jag ger filmen en 2 av 5 på grund av filmens menlöshet i stort och hade det inte varit för filmens budskap som jag på något sätt tolkar som att man ska förlåta och älska sina nära och kära, vilket ju är bra, så hade den fått en 1.

Regissör: Laurent Cantet
FörfattareRobin Campillo (scenario) och Laurent Cantet (scenario)
Skådespelare : Aurélien Recoing,  Serge Livrozet och Karin Viard.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar