söndag 13 mars 2011

The next three days

The Next Three Days (2010) 133 min - Kriminalare, Drama, Romance - 5 Januari 2011 (UK)




I kväll tittade vi på en film med Russel Crowe, The next three days, en toppenbra film helt igenom.

Filmen handlar om en liten familj, mamma - Lara Brennan (som spelas av Elisabeth Banks), pappa - John Brennan (som spelas av Russel Crow), och en son - Luke (som spelas av Ty Simpkins). Mamman blir anklagad och dömd för mord på en kvinna, hennes chef som hon har haft ett gräl med, det finns också tekniska bevis som styrker anklagelserna.

John jobbar med att få Lara frikänd men han hittar ingenting som kan fria henne. När alla överklaganden är gjorda verkar det som att inget mer finns att göra. Men när John får reda på att Lara ska förflyttas till ett annat fängelse börjar han göra upp en plan på att befria henne och rymma från USA.

Jag tyckte filmen var spännande hela tiden, det är fantastiskt bara det... Russel Crow gör en bra insats som pappan John men även övriga skådespelare presterar bra... De är trovärdiga i sina roller...Det jag kan fråga mig är, om jag nu ska vara lite kritisk, är hur verklighetstrogen själva handlingen är men det kanske inte var det viktigaste i detta fall? För den som gillar romantik så får man även uppleva det i filmen...utan att det blir för sentimentalt och kletigt...

Filmen får en 5 av 5.

Regissör: Paul Haggis
Författare: Paul Haggis (manuskript), Fred Cavayé (manuskript)
Skådespelare: Russell Crowe, Elizabeth Banks, Michael Buie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar