söndag 9 mars 2014

The New Neighbor

The New Neighbor 2013HorrorMysteryThriller, DVD-premiär: 5 februari 2014
Originaltitel:The Truth About Emanuel


Det här är en bra film tycker jag men jag gillar ju mystery så det kanske är därför. För den är ganska mystisk ända från början. Det är som om gamla händelser aldrig har bearbetats så att personerna kunnat gå vidare med sina liv.

The New Neighbour handlar om Emanuel, en 18-årig tjej som bor med sin pappa och hans nya fru. Emanuel har aldrig träffat sin riktiga mamma eftersom hon dog när Emanuel kom till världen. Hon känner sig lite udda och utanför men när den nya grannen Linda flyttar in blir Emanuel nyfiken på henne. När hon sedan blir erbjuden att vara barnvakt till Lindas lilla baby så tackar hon ja till det.

Emanuel verkar fortfarande vara en ung tjej i början av tonåren i stället för de 18 år som hon faktiskt är. Hon har en trulig och barnslig inställning till sin pappas nya fru och är otroligt naiv i sitt möte med en kille som hon träffar på tunnelbanan.

Jag tycker om filmens bilder och hur man har skapat den här lite mystiska stämningen, det tycker jag är filmens styrka. Även Kaya Scodelario som spelar huvudrollen som Emanuel är riktigt bra.

Som helhet är filmen sevärd och engagerande, möjligen att jag tycker slutet är lite tamt faktiskt. Eller inte trovärdigt. På något sätt går både Linda och Emanuel igenom en slags förvandling och en försoning med det som har hänt men det känns inte så trovärdigt för mig.


Länk till trailer: 
http://sfanytime.com/sv-SE-10226-The-New-Neighbour.aspx


Regissör: Franceska Gregorino
Författare: 
Skådespelare: Cameron RankinAlfred MolinaJessica BielSpencer GarrettFrances O'Connor, Kaya Scodelario



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar